ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Четири начина да укротите апетита

Puls.bg   |   07 май 2009   |   Коментари 0
   
   
Четири начина да укротите апетита

 

Освен  спорта и физическата активност, намаляването на апетита е сред най-важните задачи  за всички, които се опитват да се преборят с излишните килогроми и да се възвърнат добрата си форма.
 
 
Почти всеки в определен период от живота си се е подлагал на изтощителни диети и хранителни режими с единствената цел да запази или възвърне стройната си фигура. В името на добрата форма ние се   стараем да потискаме апетита, но въпреки това, често ни измъчва  чувството за глад. Специалистите обясняват, че в резултат на строгите диети и лишения,  стресът в организма нараства, а килограмите, свалени в състояние на стрес, бързо се възстановяват.
 
 
Учените, занимаващи се с проблемите на здравословното хранене, смятат, че за да се запази фигурата, не е необходимо да се спазва строга диета, която единствено стресира и изтощава и организма. Според тях разковничето е да се контролира  апетитът и да не се преяжда.
 

Предлагаме ви четири начина да укротите апетита без да се подлагате на излишен стрес и изтощителни ограничения.
 

1. Увеличете приема на течности
Диетолозите припомнят, че водата намалява апетита. Препоръчително е да се пие големи количества минерална вода, но да се избягва газираната. Соковете, които не съдържат  захар и подсладители също помагат за намаляване на апетита. Пиенето на течности  е  полезно за нормалната работа на стомашно-чревния тракт и намалява риска от констипация. Диетолозите съветват да се изпива по една чаша вода преди хранене. По този начин са създава усещане  за ситост, а това е успешен трик да надвием аперита.
 

2. Яжте повече плодове

Яжте предимно плодове и зеленчуци, особено ако чевството за глад ви тормози непрекъснато. Те няма да го премахнат напълно, но поне ще го задоволят без да приемате ненужни калории, захар и мазнини. Истината е, че в повечето случаи ядем не защото сме гладни, а просто за да дъвчем нещо. Затова следващия път когато ви се прииска да хапнете нещо сладко не посягайте към шоколадовите десерти, а ги даместете с ябълка и ли някакъв друг плод. Нарязаните на парченца моркови, краставица или сушените плодове са идеален заместител на чипсовете и солетите. Освен това плодовете и зеленчуците съдържат големи количества баластни вещества, които подпомагат храносмилането, а фруктозата засища апетита за сладки храни.
 

3. Намалете подправките
Специалистите по храненето обясняват, че подправките и солта не понижават апетита, а точно обратното – те дразнят лигавицата на стомаха и способстват за допълнителното отделяне на стомашен сок. За да се премахне раздразнението и да се неутрализира киселината, организмът ще иска повече храна, т.е. апетитът ще се повишава. Затова, ако проблемът за поддържане на теглото или намаляване на апетита е актуален за вас, забравете за солените и пикантни ястия.
 

4. Шоколадът притъпява апетита

Шоколадът е един от виновниците за излишните килограми, но в същото време може да бъде и верен помощник при укротяването на вълчия глад. Шоколада създава чувство за ситост и едновременно с това  успокоява и подобрява настроението. Някои диетолози съветват преди ядене да се смуче парченци натурален шоколад. Чрез рецепторите намиращи се в устната кухина мозъкът получава сигнал за постъпването на нещо сладко и вълчият апетит  ще изчезне.
 

Често хората подлагащи се на диети и хронетелни режими се оплакват, че изпитват силно чувството за глад преди сън. Този  физически и психологически дискомфорт им пречи да заспят и ги прави нервни и раздразнителни. Според диетолозите, именно часовете през нощтта, когато човек спи са най-важни за сваляне на излишните килограми и поддържане на изящна фигура.
 

Тайната се крие във факта, че час след заспиване в тялото се активизира зона, намираща се в хипофизата, която активно изработва аминокиселините аргинин и лизин. Въпреки, че не намаляват апетита, тези киселини  синтезират хормона на растежа, заставящ мастните клетки да се разрушават и да отделят натрупаната като масти енергия.
 

Аргинин и лизин са с високо съдържание в обезмаслените млечни продукти и изпиването на  чаша нискомаслено мляко преди сън не само засища, но и подпомага активното разграждане на мастните клетки.

 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
9 разпространени грешки при диетите
9 разпространени грешки при диетите
Холестерол - 7 основни факти
Холестерол - 7 основни факти
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Изгодни оферти
Още от Бременност и раждане
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter