ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

5 мита за диетата при диабет

Puls.bg   |   15 ноември 2012   |   Коментари 0
   
   
5 мита за диетата при диабет

източник: iStockphoto

1. Мит - Консумацията на прекалено много захар води до диабет

Консумацията на твърде много захар е малко вероятно да причини диабет, уточняват експерти. 
 
Причината за развитие на диабет тип 1 не е напълно изяснена. Предполага се, че роля играе генетичната предразположеност и наследственост и нарушена функция на имунната система. Диабет тип 1 се проявява, когато панкреасът не може да отделя инсулин. Заболяването се развива предимно в детска, юношеска и млада възраст.
 
Диабет тип 2 се дължи на резистентността на клетките към инсулина. 
 

2. Мит - Въглехидратите са вредни за диабетици

Въглехидратите са в основата на здравословната диета при диабет, както и във всеки здравословен хранителен режим.
 
Те оказват най-голям ефект върху нивата на кръвната захар, затова е важно да се следи количеството, което се консумира на ден. 
 
Въглехидратните храни съдържат витамини, минерали и фибри. Специалистите препоръчват избор на продуктите, богати на важни хранителни вещества, като пълнозърнест хляб и тестени изделия, както и плодове и зеленчуци, богати на фибри. 
 
За да се подберат най-подходящите за диабетика въглехидрати, е препоръчителна консултация с диетолог. 
 

3. Мит - Протеините са по-полезни от въглехидратите

Тъй като консумацията на въглехидрати се отразява бързо на нивото на кръвната захар, диабетикът може да се изкуши да ги замени с повече протеини. Но прекалената им консумация може да доведе до проблем.
 
Много храни, богати на протеини, като месото, може да съдържат и голямо количество наситени мазнини. Известно е, че прекалената им консумация увеличава риска от сърдечносъдови заболявания. В хранителния режим за диабетици, протеините трябва да съставляват около 15% до 20% от общите калории, консумирани на ден.
 

4. Мит - Отказване на любимите храни

Няма причина да се откажете от любими храни. Обърнете внимание на следните съвети:
 
  • Променете начина, по който приготвяте храната.
  • Намалете количеството, което консумирате от тях.
  • Използвайте любимите си храни като награда, че следвате стриктно диетичния план.
  • Диетолог може да ви помогне да намерите различни начини да включите любимите храни в хранителния режим при диабет.

 

5. Мит - Без десерти

Можете да развиете разностранни стратегии за включване на десерти в диетата:
 
  • Използвайте подсладители вместо захар при приготвянето им.
  • Използвайте пълнозърнести храни, пресни плодове и растително масло.
  • Разширете менюто от десерти. Вместо сладолед, пай или торта, хапвайте повече плодове, кисело мляко с плодове или пълнозърнести бисквити.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
4 начина да се чувстваш леко през зимата

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Какво да правим за здрави кости?
Какво да правим за здрави кости?
Храни за добро зрение...
Храни за добро зрение...
Изгодни оферти
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising