ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

За диетата след менопауза - какво трябва да знаем

Puls.bg   |   03 септември 2012   |   Коментари 0
   
   
За диетата след менопауза - какво трябва да знаем

Източник: Dreamstime

През и след менопаузата настъпват много промени за жената. В желанието си да запазим хубавата си фигура, въпреки хормоналните промени и по-лесното наддаване на килограми, прибягваме до различни диетични режими.

Учени са на мнение обаче, че тези мерки не помагат в дългосрочен план и главно след периода на менопауза.

Съществуват много фактори, които влияят на ползата от една диета, особено в постменопаузата. Тялото е претърпяло промени и е важно да се съобразим с тях, напомнят специалисти.

След менопаузата някои хормони са с намален синтез, други като отговорните за апетита, са увеличили нивата си, появява се липса на енергия, метаболизмът е забавен... Тези фактори допринасят за по-трудното регулиране на нормалното телесно тегло.

Учените са на мнение, че диетите в този период нямат резултат.

За целта на проучването участие взимат 508 жени, които са разделени в няколко групи. Първата е се съсредоточава върху промяна в начина на живот след края на менопаузата, втората –  акцентира на здравно образование.

На първата група е съставена програма, която включва редовна консултация с диетолог, физически упражнения и сеанси с психолог. Съставеният хранителен режим на участничките в тази група е базиран на по-голям прием на плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни и ограничена консумацията на мазнини.

 

Втората група посещава семинари, организирани от здравни специалисти на тема здравословно хранене. Те не се придържат към определен режим на хранене и спортуване.


Резултатите показват, че жените от първата група са намалили значително телесната си обиколка през първите 6 месеца от началото на проучването. Те са намалили консумацията на тестени и захарни изделия, безалкохолни напитки, пържени храни.

Четири години по-късно те са в желаната физическа форма, наблягат на консумацията на плодове и зеленчуци и на по-малко месо и млечни продукти.

Изследователите установяват, че този режим се явява важен предиктор за дългосрочна загуба на тегло.

Мотивацията на жените в постменопауза преди започване на определен хранителен режим също е от изключително значение.

Важно е да не се доверяваме на диети от Интернет или пробвани от близък или приятел, поради особеностите на всеки организъм, особено след менопауза. Желателно е да се направи консултация със специалист-диетолог, съветват експерти.

Проучването е публикувано в Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Рак на тестиса, инфертилитет при мъжа, съхранение на сперматозоиди – Movember е

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Какво да правим за здрави кости?
Какво да правим за здрави кости?
Храни за добро зрение...
Храни за добро зрение...
Изгодни оферти
Още от Хранене
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising