ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

За диетата след менопауза - какво трябва да знаем

Puls.bg   |   03 септември 2012   |   Коментари 0
   
   
За диетата след менопауза - какво трябва да знаем

Източник: Dreamstime

През и след менопаузата настъпват много промени за жената. В желанието си да запазим хубавата си фигура, въпреки хормоналните промени и по-лесното наддаване на килограми, прибягваме до различни диетични режими.

Учени са на мнение обаче, че тези мерки не помагат в дългосрочен план и главно след периода на менопауза.

Съществуват много фактори, които влияят на ползата от една диета, особено в постменопаузата. Тялото е претърпяло промени и е важно да се съобразим с тях, напомнят специалисти.

След менопаузата някои хормони са с намален синтез, други като отговорните за апетита, са увеличили нивата си, появява се липса на енергия, метаболизмът е забавен... Тези фактори допринасят за по-трудното регулиране на нормалното телесно тегло.

Учените са на мнение, че диетите в този период нямат резултат.

За целта на проучването участие взимат 508 жени, които са разделени в няколко групи. Първата е се съсредоточава върху промяна в начина на живот след края на менопаузата, втората –  акцентира на здравно образование.

На първата група е съставена програма, която включва редовна консултация с диетолог, физически упражнения и сеанси с психолог. Съставеният хранителен режим на участничките в тази група е базиран на по-голям прием на плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни и ограничена консумацията на мазнини.

 

Втората група посещава семинари, организирани от здравни специалисти на тема здравословно хранене. Те не се придържат към определен режим на хранене и спортуване.


Резултатите показват, че жените от първата група са намалили значително телесната си обиколка през първите 6 месеца от началото на проучването. Те са намалили консумацията на тестени и захарни изделия, безалкохолни напитки, пържени храни.

Четири години по-късно те са в желаната физическа форма, наблягат на консумацията на плодове и зеленчуци и на по-малко месо и млечни продукти.

Изследователите установяват, че този режим се явява важен предиктор за дългосрочна загуба на тегло.

Мотивацията на жените в постменопауза преди започване на определен хранителен режим също е от изключително значение.

Важно е да не се доверяваме на диети от Интернет или пробвани от близък или приятел, поради особеностите на всеки организъм, особено след менопауза. Желателно е да се направи консултация със специалист-диетолог, съветват експерти.

Проучването е публикувано в Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Д-р Васил Даскалов: В нашето майчино здравеопазване са пропуснати някои основни изследвания

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Кои храни подпомагат костите?
Кои храни подпомагат костите?
За по-добра костна плътност
За по-добра костна плътност
Какво да правим за здрави кости?
Какво да правим за здрави кости?
Храни за добро зрение...
Храни за добро зрение...
Изгодни оферти
Още от Новини и събития
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising