Как да овладеем газовете?

Puls.bg   |   27 август 2012   |   Коментари 0
Как да овладеем газовете?

Източник: istockphoto

Оплакването от подут корем е често срещано. Причинява неприятен дискомфорт и може да разстрои емоционално. Проблемът е особено неприятен, когато делничният ден протича в общо помещение с други. При образуването на газове и задържането им се получава неприятно куркане на червата, при което имаме чувството, че всеки разбира за проблема с корема ни. Обикновено той е придружен и от отделяне на въздух през устата, оригване по време на консумация на напитки или храна, болки в корема.

Подуването на корема или образуването на газове обикновено се получава след хранене. Дължи се на някои особености в храненето, като съчетание на хранителни продукти, някои неправилни навици и индивидуални особености, касаещи храносмилането.

Поглъщането на твърде много въздух при храненето, в комбинация с отделянето на стомашна киселина, също е причина за образуването на газове, както и консумацията на твърди пикантни храни и подправки. Стресът също е виновник за подутия корем, тъй като провокира реакции на окисляване и съответно подуване на корема.

Консумацията на твърде много въглехидрати, от тестени и сладкарски изделия, затрудненото им и неправилно усвояване въобще в комбинация с останали храни също причинява образуване на газове в червата.

 

Понякога този проблем се дължи на недостиг на храносмилателен ензим, какъвто е случаят с лактозната непоносимост, която се обуславя от недостатъчност на ензима лактаза, необходим за усвояването на млечната захар. В мнозинството от случаите обаче образуването на газове се дължи на грешки в храненето, най-вече на придържането към беден на фибри режим.  
 

Какво може да ни помогне да се избавим от проблема?

  • Бавното хранене и внимателно дъвчене на храната предотвратява поглъщането на въздух и частично на натрупването му в стомаха.

 

  • Въведете в менюто си продукти, които подпомагат усвояването на храната и функциите на червата. Такива са натуралното българско кисело мляко и другите кисели млека, съдържащи полезните бифидо- и лактобактерии.

 

  • В тази група обаче не попадат прясното мляко и останалите млечни произведения, които напротив заради наличието на лактоза могат да доведат до отделяне на газове в червата.

 

  • Избягвайте продукти, които съдържат газове. Консумацията на бира, газирани напитки, няма как да не е свързана и с подуване на корема.

 

  •  Има храни, при чието усвояване, се отделят повече газове. Такива са зелето, карфиолът, броколите, варивата и др.

 

  • Питали ли сте се защо в националната ни кухня – а и не само нашата – толкова често присъства чесънът като подправка? Чесънът, всъщност, подпомага храносмилателните процеси и ограничава образуването на газове в червата.

 

  • Подобен ефект имат и някои подправки като комбинацията от черен пипер и кориандър, прибавени по време на готвенето на ястията.

 

  • Коренът от джинджифил се прилага дори като натурално средство за терапия в случая. Съдържа ензими, които стимулират отделянето на слюнка. Добавянето на настърган суров джинджифил в салатата вероятно ще е достатъчно да ви отърве от неприятния проблем. Комбинацията от чесън и джиндифил се смята за особено ефективна срещу образуването на газове в червата, както и дъвченето на парченца от корена, предварително накиснати в лимонов сок, след ядене.

 

  • Сдъвкването на няколко стръка свеж магданоз е друго подобно полезно средство, което помага за намаляване на куркането на червата. Подобен ефект може да се търси и при отварата от подправката.

 

  • Както има зеленчуци, които провокират подуването на корема, така са налични и такива, които предотвратяват образуването на газове. Все още сме в сезона на доматите, така че ако страдате от проблема не пропускайте ден без салата от пресни домати, които можете леко да осолите. По-ефективна за случая според някои е използването на черна сол.

 

  • Помагат и традиционно познатите ни чай от копър, анасон и мента срещу подут корем и колики, както и нетипичните за нас кокосова вода и отвара от канела. Последната се приготвя като се вари лъжичка прах в чаша вода, която още топла се изпива половин до час преди хранене. Запознати обещават, че това предотвратява образуването на газове, за разлика от традиционните чайове, които по-скоро спомагат извеждането им и допринасят за намаляване на дискомфорта с подутия корем.

 

  • За да се избегне образуването на газовете от съществено значение е да се въведе и редовен режим на хранене с приблизително фиксирани часове на хранене и равни интервали между тях.

 

  • Повишаването на двигателната активност също е успешна мярка. Ходенето, аеробиката и йога са подходящите спортни занимания.

 

  • И тъй като стресът е един от факторите, които предразполагат проблема, всяко усилие в насока релаксация и медитация на ума ще са от полза. Така че, и почивайте достатъчно и избягвайте нервите!

Още по темата:


реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата
Никога повече подут корем

реклама
Още от Диети
реклама
Галерия
Как да ускорим метаболизма си?
Как да ускорим метаболизма си?
Някои от най-добрите трикове за отслабване
Някои от най-добрите трикове за отслабване
Най-добрите и най-лошите напитки при диета
Най-добрите и най-лошите напитки при диета
10 храни, които поддържат ума
10 храни, които поддържат ума
Изгодни оферти
Още от Секс и здраве
реклама
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising