ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход

Оралното здраве може да окаже важна роля в превенцията на рака

Кристияна Минева   |   22 февруари 2018   |   Коментари 0

Оралното здраве може да окаже важна роля в превенцията на рака

Източник: iStockphoto

„Бактерията, причиняваща периодонтит, изглежда играе главна роля в развитието на рак на панкреаса.“ разкритие на най-новото проучване на Хелзинкския университет, Финландия и Институт във Швеция.

Проучването установява ролята на бактерията, причиняваща периодонтит-възпаление на заобикалящите зъбите тъкани, във връзка с оралния рак и редица други ракови процеси в тялото.

Резултатите от проучването за пръв път са публикувани в the British Journal of cancer, и доказват на молекулно ниво, маханизмът по който Treponema denticola, водеща до периодонтит, може да даде началото на раков процес. Установява се, че първичният вирулентен фактор на бактерията, т.нар. ензими-Td-CTLP протеинази, се откриват също и в малигнените (злокачествени) тумори на гастроинтестиналния тракт.

Според друго проучване, CTLP ензимите имат способността да активират ензимите, които раковите клетки използват, за да инвазират здравите клетки на организма. В същото време СТLP ензимите отслабват имунните клетки в човешкото тялото.

Тези проучвания демонстрират за първи път как вирулентните фактори на една патогенна гингивална бактерия е способна да се разпростре от устната кухина до останалите части на тялото. Следователно превенцията и ранната диагностика на периодонталното възпаление са от изключителна важност не само за оралното здраве, но и здравето на човека като цяло.

Спазването на добра орална хигиена и редовните посещения при денталния специалист, биха редуцирали микробното число на патогенните микроорганизми в устната кухина.

Ето и някои съвети за добра орална хигиена:

1.  Почиствайте старателно зъбите си сутрин и вечер след хранене. Мийте зъбите си между 2-3минути.
  2.  Използвайте паста за зъби с флуор. Има много пасти на пазара за справяне със зъбната плака и за цялостна грижа за вашите зъби.;
  3. Желателно е да използвате интердентални четки за зъби или конци за зъби поне веднъж на ден.;
  4.  Намалете честата консумация на сладки храни и такива, съдържащи висока киселинност, приемайте ги с основното хранене.;
  5.  Посещавайте редовно вашия зъболекар.

Още по темата:

Коментари (0)

Няма изказани коментари.

Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остър и хроничен ентероколит - през топлите месеци

Още от Дентално здраве
Галерия
Форум бременност и детско здраве май 2017
Чувствителни зъби – какви могат да са причините?
Болни венци – с кои други заболявания са свързани?
Заболявания, които нарушават оралното здраве