ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да подобрим имунитета на детето с храна?

Puls.bg   |   27 септември 2014   |   Коментари 1
   
   
Как да подобрим имунитета на детето с храна?

Източник: thinkstock

В имунната система участие взимат органи, тъкани, антитела, бели кръвни клетки, чиято обща работа предпазва детския организъм от инфекции и заболявания. С по-слаб имунитет са децата, чийто хранителен режим не е пълноценен. Това не означава непременно оскъден, въпреки че при някои деца недостатъчното хранене също е фактор за по-слаби защитни сили, но, че режимът не е балансиран, едни вещества преобладават за сметка на други, липсват ценни хранителни елементи, необходими за изграждането на детския организъм. За съжаление, в храненето на децата днес преобладава включването на продукти, които отслабват имунитета, потискат способността му да образува бели кръвни клетки и антитела.

За щастие, съществуват и храни, с помощта на които може да се укрепи устойчивостта на детския организъм срещу заболявания. Кои са те?

 

1.

 

Месо, особено телешкото, пуешкото, както и черен дроб, жълтък, млечни продукти и бобови култури – заради наличието на цинк. Той е изключително важен минерал за образуването на бели кръвни клетки, Т-клетки и антитела и съответно за борбата на организма срещу инфекции и неговото бързо възстановяване. Крехкото месо е необходимо на детския организъм, за да укрепне като цяло.

2.

 

Сурови плодове и зеленчуци, най-вече цитруси, особено киви, ягоди, броколи, чушки, домати, дори картофи – варени с коричката или сладки, тъй като те изобилстват с витамин С. Въпреки че неговата слава за предпазване от инфекции е поставена под въпрос при новите научни изследвания, той си остава необходим за бързото възстановяване на организма. Той също участва в образуването на бели кръвни клетки и антитела, посредством които тялото се бори срещу различни инфекции.

За да не страда от недостиг на витамин С, детето трябва да консумира към 200 г на ден сурови плодове и зеленчуци.
 

3.

 

За да се отстранят от организма по-бързо токсините образували се от дейността на вредните микроорганизми в тялото, от полза са храни, съдържащи витамин Е. Той участва и в образуването на В-клетки, които от своя страна отделят антитела, унищожаващи бактерии и други микроорганизми.



Витамин Е може да се набави основно чрез консумация на ядки, особено слънчогледово семе, маслини, студено пресовано зеленчуково олио, както и пълнозърнести продукти, бобови култури, кафяв ориз, яйца, мляко, месни дреболии, спанак и аспержи.
 

4.

 

Други особено ценни вещества за детето са омега-3 мастните киселини. Те предпазват организма от увреждане при алергична реакция и силна чувствителност към определени дразнители. Омега-3 мастните киселини повишават активността на белите кръвни клетки срещу бактериите и елиминират възпалителните процеси. Според данни от изследване допринасят за намаляване честотата на респираторните инфекции при децата.

Могат да се осигурят с мазните видове риба – сьомга, скумрия, риба тон, както и с редовно хапване на орехи.
 

5.

 

Киселото мляко трябва да е задължителна храна за менюто на детето заради пробиотиците в него. Бифидо- и лактобактериите подобряват храносмилането. Според изследване децата, които хапват редовно кисело мляко 19% по-рядко страдат от простудни заболявания и грип, отит и възпалено гърло.



Повече за това какво трябва да бъде храненето на детето, за да се радва то на добро здраве и организмът му бъде устойчив на инфекции, можете да научите на Форум „Детско здраве“ на 11 октомври в Интер Експо Център. На него сме поканили изтъкнати български специалисти, които ще ни запознаят с ефективните начини да подобрим имунитета на детето и го предпазим от честите боледувания през студеното полугодие. Повече са събитието, темите, лекторите и програмата можете да научите на: http://events.puls.bg/ Форум "Детско здраве" се провежда с подкрепата на Глаксо Смит Клайн.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (1)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

...     2014-09-28 13:07:32
trudno e samo s hrana
1 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Стомашно-чревни проблеми по време на почивка

реклама
Още от Детско здраве
реклама
Галерия
Форум бременност и детско здраве май 2017
Форум бременност и детско здраве май 2017
Най-честите причини, поради които детето не спи
Най-честите причини, поради които детето не спи
Форум бременност и детско здраве 2016. Втори ден 3
Форум бременност и детско здраве 2016. Втори ден 3
Форум бременност и детско здраве 2016. Втори ден 1
Форум бременност и детско здраве 2016. Втори ден 1
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter