ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

10 + полезни храни за родилката

Puls.bg   |   16 май 2011   |   Коментари 1
   
   
10 + полезни храни за родилката

Първа част на материала

 

Сьомга
Сьомгата е една от най-добрите храни заради съдържанието на докозахексаенова киселина (DHA), част от състава на Омега-3 полиненаситените мастни киселини от нерастителен произход. Киселината е жизненонеобходима за мозъка. Наличието й в кърмата на майката спомага развитието на нервната система на бебето.
Напоследък излизат все повече факти за ползата на Омега-3, и в частност на докозахексаенова киселина, за запазване на доброто настроение. Това е не малка причина специалистите да препоръчват мазната риба на жените след раждане като превантивна мярка срещу следродилна депресия.
Заради риска от прием на живак с консумацията й, специалистите препоръчват на седмица да не се хапват повече от 340 грама сьомга, когато жената кърми, въпреки че тази риба съдържа минимални и по-малки количества живак, в сравнение с други видове като скумрия, риба меч, акула и пр.


Бобови култури
Бобовите култури са богати на желязо и са източник на белтъчини, което е от съществено значение особено за жените, предпочитащи вегетарианството като начин на хранене. Черният боб се смята за една от най-добрите храни, стимулиращи лактогенезата – производството на кърма.


Кафяв ориз
След раждането на бебето майката бърза да възвърне фигурата си преди бременността. Най-правилната мярка за отслабването действително е да се ограничи консумацията на въглехидратите. Твърде силното ограничаване на храненето обаче, както и рязкото отслабване, обаче води до намаляване и дори спиране на отделянето на кърма. За да се намали теглото разумно следва да се ограничат по-скоро определен вид въглехидрати – бързо усвоимите, простите, тези, които идват от захарта и бялото брашно. Въглехидратите, които трябва да се поемат, следва да осигуряват енергия за дълго време. Така се поддържа и нормално постоянно ниво на кръвната захар, запазва се енергичността и тонуса. Това се постига с хранене с кафяв ориз, пълнозърнести храни, плодове и зеленчуци. Ако се избягва консумацията дори на полезните въглехидрати, съществува действителен риск майката да се изтощи, да стане мудна и изпадне в летаргия.


Боровинки
За доброто здраве се налага майките да предвидят по 2 или повече порции плодове или пресен сок дневно. Боровинките са особено полезни в случая, тъй като са богати на антиоксиданти, витамини и минерали. Боровинките са една от суперхраните - това означава, че съдържа вещества, които не само действат благотворно на организма, но и имат свойството да лекуват. Освен това скоро се появиха резултати от изследвания, които показват, че те спомагат и процеса на отслабване...


Портокали
Портокалите, както и другите цитрусови плодове, подобряват тонуса на младата майка заради високото съдържание на витамин С. Сокът от портокал е най-добрата междинна закуска в периода на отглеждане на бебето. Има данни, че плодът влияе и срещу високо кръвно налягане, освен че поддържа кръвоносната система и дейността на най-важния мускулен орган – сърцето.


Вода
Водата ни е необходима, за да се осъществява правилно обмяната на веществата в организма и се избегне прегряването му. Тя е два пъти по-ценна за кърмещата жена, тъй като производството на кърма се нуждае от достатъчно количество. Ето защо е необходимо организмът да е винаги достатъчно хидратиран, а и грижите и тичането след мъничето по-късно ще са много по-лесни за майката, чийто организъм не страда от липса на вода. Понякога умората се дължи именно на затормозяване на обменните процеси в тялото заради недостатъчно наличие на течности в него.
Въпреки че с храненето си набавяме известно количество вода – при консумацията на сокове, супи, по-течни храни – препоръчително е приемът на чиста вода да не пада под 2 литра на ден.
Количеството вода трябва да е адекватно и на приема на кофеин съдържащи напитки – кафе, чай, кола – които имат свойството да дехидратират организма, освен че не са подходящи в периода на кърмене...
 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (1)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

Дани     2018-04-14 21:38:23
Представени са безспорно полезни храни, които обаче се препоръчва да се избягват от кърмачки.
1 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Бременност и раждане
реклама
Галерия
Форум бременност и детско здраве май 2017
Форум бременност и детско здраве май 2017
За предимствата на вагиналното раждане
За предимствата на вагиналното раждане
Форум бременност и детско здраве май 2017
Форум бременност и детско здраве май 2017
Форум бременност и детско здраве 2016. Първи ден 2
Форум бременност и детско здраве 2016. Първи ден 2
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter