ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Стресът е един от факторите за косопад

Puls.bg   |   10 август 2018   |   Коментари 0
   
   
Стресът е един от факторите за косопад

Източник: iStockphoto

Продължителният стрес е един от факторите, които оказват влияние върху косата. Когато се намираме под непрестанно напрежение, настъпва състоянието, наречено телоген ефлувиум. Хората, които страдат от него, не загубват косата си напълно, а получават изтъняване на косъма.

 

По принцип състоянието засяга скалпа, но в някои случаи може да обхване и други части на тялото, например веждите.

 

Друга причина за косопад е прекаленото третиране и употребяване на стилизиращи продукти. Ако косата често е подложена на топлинна обработка, може да се увреди, накъса и в резултат да окапе. 

 

Препоръчително е да се използва шампоан без сулфат, както и да се нанасят ежеседмично стимуланти и подсилващи маски. Между 6 и 8 седмици е необходимо подстригване, за да се премахнат нацъфтелите краища.

  

Причината за обилния косопад може да е и заради проблем с щитовидната жлеза. Тя синтезира хормони, необходими за метаболизма, растежа и развитието. Както при настъпване на хипотиреоидизъм, така и при свръхактивната дейност на жлезата, може да настъпи косопад.

 

 

Други причини за окапване на косата може да са:

  • Синдром на поликистозните яйчници;
  • Смяната на сезоните;
  • Реакция на организма от приети лекарства. Такива са противозачатъчните, лекарствата за кръвно налягане, антидепресантите и др.;
  • Анемията също води до косопад. Недостигът на желязо най-често се получава от налагане на строги диети. Почти една на всеки 10 жени между 20 и 50 години страда от анемия.;
  • Ако главата не се кръвоснабдява достатъчно, косата може да окапе. Една от причините може да бъде честият прием на кафе, който рязко свива или разширява кръвоносните съдове.;
  • Дефицитът на Витамин В също води до падане на косата. При установена липса на витамина, е необходима консултация със специалист. Витамин В може да намерите в рибата, месото, ядките и др.

 

За да ускорите възстановяването на косата, може да включите в менюто си и протеини, мляко, ядки, семена, авокадо, храни богати на цинк и мастни киселини. Допълнително може да се приема витамин А и Е.

 

Попринцип всеки ден падат между 60 и 100 косъма. Ако обаче има по-голям косопад, е препоръчително да се проведе консултация със специалист.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Препоръки при слънчево изгаряне на кожата

реклама
Още от По-красиви днес
реклама
Галерия
10 полезни храни за здрава и красива коса
10 полезни храни за здрава и красива коса
Няколко съвета срещу торбички под очите
Няколко съвета срещу торбички под очите
Здрава и красива кожа – ето какво ни трябва
Здрава и красива кожа – ето какво ни трябва
8 неща, които косата показва за нашето здраве
8 неща, които косата показва за нашето здраве
Изгодни оферти
Още от Взаимоотношения
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter