ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Недостигът на витамини си личи по кожата

Puls.bg   |   24 юли 2017   |   Коментари 0
   
   
Недостигът на витамини си личи по кожата

Източник: Pixabay

Приемът на витамини и други полезни за организма вещества е много важен през лятото. Те подхранват кожата отвътре навън, правят я по-здрава и сияйна. 
 
Ето как по кожата можем да познаем кой витамин ни липсва и по какъв начин да си го набавим по-бързо:

1. Витамин А

Той е мастно разтворим витамин, който помага за здравината на кожата, зъбите, лигавиците и меките тъкани. Препоръчителната дневна доза на витамин А е 900 мкг на ден за мъжете и 700 мкг за жените. Ако той не достига в организма , кожата ни става суха и люспеста. 
 
Можем да си набавим витамина при консумация на яйца, месо, по-маслено кисело мляко, сирене, сметана, черен дроб, бъбреци, треска и други храни. Спанакът,  зелето, кайсиите, прасковите, морковите и сладките картофи пък ще бъдат по-полезни за онези, които трябва да внимават с холестерола. 

2. Витамин D

Ниските нива на витамин D могат да повлияят на здравето на костите и да причинят остеопороза, както и да бъдат фактор за появата на псориазис. Доказано е, че локалното приложение на препарати от витамин D върху плаките на люспеста и раздразнена кожа, които са характерни за това заболяване, могат да го подобрят. Препоръчително е възрастните да приемат по 15 мкг от витамина на ден.
 
Лятото е най-подходящото време за набавяне на витамин D чрез умерено излагане на тялото на слънчевите лъчи. Освен това можем да похапваме жълтъци на яйца и черен дроб.

3. Витамин Е

Мастноразтворин, важен антиоксидант и помага за борбата с вредните свободни радикали. Те се формират в организма, когато превръщаме храната в енергия. Замърсяването на въздуха, слънчевата светлина и пушенето също ни излагат на свободни радикали. Затова витамин Е има важна роля в защитата на кожата от увреждане от UV лъчите, които могат да доведат до стареене на кожата и бръчки. За да увеличим фотозащитата на тялото, можем да комбинираме Е (15 мг на ден) и C. 
 
Можем да си набавим повече витамин Е чрез консумация на слънчогледово масло, шафраново, както и ядки като бадеми, лешници и фастъци. Броколите и спанакът също ще ни помогнат. 

4. Витамин С

Един от най-важните за здравето на нашата кожа. Той има силни антиоксидантни свойства и участва в синтеза на колаген и протеин в кожните клетки. Мъжете се нуждаят от около 90 мг от този витамин на ден, докато на жените им е достатъчно 75 мг на ден. 
 
Дефицитът на витамин С може да доведе до суха, група и люспеста кожа, както и състоянието скорбут, при което тялото не е в състояние да замени адекватно колагена. Това води до симптоми като болка в мускулите и ставите, подуване и кървене на венците, червени точки по кожата. 
 
За щастие през лятото има много плодове и зеленчуци, които са богати на витамин С. Например грейпфрути, портокали, манго, папая, карфиол, домати, зеле, спанак, червени и зелени чушки.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Д-р Мариела Даскалова: 9 месеца залагат основите на важни процеси след раждането

реклама
Още от По-красиви днес
реклама
Галерия
Няколко съвета срещу торбички под очите
Няколко съвета срещу торбички под очите
Здрава и красива кожа – ето какво ни трябва
Здрава и красива кожа – ето какво ни трябва
8 неща, които косата показва за нашето здраве
8 неща, които косата показва за нашето здраве
Опасностите за кожата, които крие лятото...
Опасностите за кожата, които крие лятото...
Изгодни оферти
Още от Зачатие
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising