ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да храним ноктите и косата си?

Puls.bg   |   02 август 2013   |   Коментари 0
   
   
Как да храним ноктите и косата си?

Източник: iStockphoto

Първите жертви на диетите за отслабване винаги са косата и ноктите.
 
Много хора имат цели колекции от лосиони, кремове и мазила, с които да поддържат здрави косата и ноктите си. Повечето от тях са, разбира се, напълно излишни, тъй като почти всичко необходимо за здравите нокти и коси може да бъде осигурено и чрез добре подбрана, балансирана храна.
 
Като всички останали части от телата ни, косата и ноктите са най-здрави и добре изглеждащи, когато се храним пълноценно. Ако са налични нарушения в хранителния режим или недостиг на определени протеини, витамини или минерали, никое козметично средство няма да им придаде здрав вид.
 
Косата и ноктите се считат за „мъртви“ тъкани и като такива, получават хранителни вещества последни. Много силно им се отразява недостатъчния прием на желязо – ноктите стават не само чупливи и крехки, но и извити като лъжички. Косата пък започва да губи своя блясък и нерядко се стига до локализирани косопади при недостиг на желязо. Източници на желязо са червените меса, мазните риби, спанак, грах, леща и боб, изсушени плодове и яйца.
 
Трябва да се знае, че желязото от месото и рибата се усвоява много по-лесно от организма, отколкото това от растителни храни. Приемът на витамин С ускорява желязното усвояване от растителни храни, затова е важно ако не се консумира месо, да се търсят храни с високи концентрации на витамин С – цитрусови плодове и сокове, боровинки, марули, домати.
 
Популярна заблуда е, че белите точки по ноктите са причинени от недостиг на калций, но това рядко е причината. В най-честия случай, те са причинени от механични наранявания, но недостигът на цинк също може да е виновник. Цинкът е имуностимулиращ минерал и се намира в пилешкото, морските храни, яйцата, сиренето, ядките и семената. Ниските му нива се отразяват видимо и върху косата, която става чуплива, суха, падаща в огромни количества при ресане. Често се свързва и с други фактори, причиняващи пърхот.
 
Биотин, съединение от групата на витамин В, се набавя чрез ядки, риба, черен дроб и яйца. Освен че поддържа ноктите здрави, той предпазва от побеляване на косите, дори в напреднала възраст.
 
 
Сярата е известна в козметичните среди като „минерала на красотата“. Намира се в храни като яйца, месо, риба и ядки и спомага за организмовия баланс на киселини и основи. Недостигът на сяра води  до напукани и податливи на инфекции нокти.
 
Най-важният елемент за красотата обаче остава водата – ако организмът е дехидратиран, малкото вода, която получава се пренасочва към жизненоважни органи и системи. Особено в горещите дни трябва да се приемат минимум 3 литра вода дневно и да се консумират пресни, сочни плодове и зеленчуци.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Метаболитен синдром - с какво ни заплашва?

реклама
Още от По-красиви днес
реклама
Галерия
Няколко съвета срещу торбички под очите
Няколко съвета срещу торбички под очите
Здрава и красива кожа – ето какво ни трябва
Здрава и красива кожа – ето какво ни трябва
8 неща, които косата показва за нашето здраве
8 неща, които косата показва за нашето здраве
Опасностите за кожата, които крие лятото...
Опасностите за кожата, които крие лятото...
Изгодни оферти
Още от Детско здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising