ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да храним ноктите и косата си?

Puls.bg   |   02 август 2013   |   Коментари 0
   
   
Как да храним ноктите и косата си?

Източник: iStockphoto

Първите жертви на диетите за отслабване винаги са косата и ноктите.
 
Много хора имат цели колекции от лосиони, кремове и мазила, с които да поддържат здрави косата и ноктите си. Повечето от тях са, разбира се, напълно излишни, тъй като почти всичко необходимо за здравите нокти и коси може да бъде осигурено и чрез добре подбрана, балансирана храна.
 
Като всички останали части от телата ни, косата и ноктите са най-здрави и добре изглеждащи, когато се храним пълноценно. Ако са налични нарушения в хранителния режим или недостиг на определени протеини, витамини или минерали, никое козметично средство няма да им придаде здрав вид.
 
Косата и ноктите се считат за „мъртви“ тъкани и като такива, получават хранителни вещества последни. Много силно им се отразява недостатъчния прием на желязо – ноктите стават не само чупливи и крехки, но и извити като лъжички. Косата пък започва да губи своя блясък и нерядко се стига до локализирани косопади при недостиг на желязо. Източници на желязо са червените меса, мазните риби, спанак, грах, леща и боб, изсушени плодове и яйца.
 
Трябва да се знае, че желязото от месото и рибата се усвоява много по-лесно от организма, отколкото това от растителни храни. Приемът на витамин С ускорява желязното усвояване от растителни храни, затова е важно ако не се консумира месо, да се търсят храни с високи концентрации на витамин С – цитрусови плодове и сокове, боровинки, марули, домати.
 
Популярна заблуда е, че белите точки по ноктите са причинени от недостиг на калций, но това рядко е причината. В най-честия случай, те са причинени от механични наранявания, но недостигът на цинк също може да е виновник. Цинкът е имуностимулиращ минерал и се намира в пилешкото, морските храни, яйцата, сиренето, ядките и семената. Ниските му нива се отразяват видимо и върху косата, която става чуплива, суха, падаща в огромни количества при ресане. Често се свързва и с други фактори, причиняващи пърхот.
 
Биотин, съединение от групата на витамин В, се набавя чрез ядки, риба, черен дроб и яйца. Освен че поддържа ноктите здрави, той предпазва от побеляване на косите, дори в напреднала възраст.
 
 
Сярата е известна в козметичните среди като „минерала на красотата“. Намира се в храни като яйца, месо, риба и ядки и спомага за организмовия баланс на киселини и основи. Недостигът на сяра води  до напукани и податливи на инфекции нокти.
 
Най-важният елемент за красотата обаче остава водата – ако организмът е дехидратиран, малкото вода, която получава се пренасочва към жизненоважни органи и системи. Особено в горещите дни трябва да се приемат минимум 3 литра вода дневно и да се консумират пресни, сочни плодове и зеленчуци.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Д-р Васил Даскалов: В нашето майчино здравеопазване са пропуснати някои основни изследвания

реклама
Още от По-красиви днес
реклама
Галерия
Няколко съвета срещу торбички под очите
Няколко съвета срещу торбички под очите
Здрава и красива кожа – ето какво ни трябва
Здрава и красива кожа – ето какво ни трябва
8 неща, които косата показва за нашето здраве
8 неща, които косата показва за нашето здраве
Опасностите за кожата, които крие лятото...
Опасностите за кожата, които крие лятото...
Изгодни оферти
Още от Йога и медитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising