ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход

Екстракт от ягоди предпазва кожата от UV лъчите

Puls.bg   |   06 август 2012   |   Коментари 0

Екстракт от ягоди предпазва кожата от UV лъчите

източник: iStockphoto

Екстракт от ягоди подпомага защитата на кожата от ултравиолетови лъчи и редуцира увреждането на ДНК, открива екип от европейски изследователи.

Откритието дава възможности за създаването на фотозащитен крем, на основата на горския плод.

Изследването установява защитния ефект на екстракта от ягоди срещу вредите, които причиняват UVА лъчите върху кожните клетки, заявява водещият изследовател д-р Маурицио Батино от Университета Politecnica delle Marche в Италия.

Установено е, че UVA лъчите увреждат ДНК на клетките и водят до преждевременно стареене. Влиянието им провокира образуването на бръчки и дори развитие на кожен рак.

Другият вид, UVB лъчите водят до изгаряне на кожата и директно увреждат ДНК на кожните клетки. Според учени те са свързани и с повечето видове рак на кожата.

Данните от новите лабораторни тестове потвърждават, че екстрактът от ягоди, особено при концентрация от 0,5 мг/мл, показва фотопротективен ефект във фибробластите – клетки на съединителната тъкан, които са изложени на UV радиация. Наблюдава се увеличаване на клетъчната преживяемост и жизненост и намаляване на увреждането на ДНК.

Според изследователите полезното действие на ягодите се дължи на съдържанието на антоцианини – пигментите, които придават червения цвят на плода. Съединенията имат противовъзпалителни, антиоксидантни и противоракови свойства и са в състояние да модулират ензимни процеси, пояснява д-р Капа Тулипани от Университета на Барселона.

Все още не е открита обаче пряка връзка между съставките и фотопротективните свойства, допълва специалистът. Изследванията по темата продължават.

Предишни проучвания показват, че ягодите са полезни за червените кръвни клетки и предпазват стомаха от ефектите на алкохола.

Проучването е публикувано в сп. Journal of Agricultural Food Chemistry.

Още по темата:

Коментари (0)

Няма изказани коментари.

Вашето име: