ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Здраве чрез 16 прости упражнения по системата Чигун

д-р Снежина Маджарска   |   20 септември 2017   |   Коментари 0
   
   
Здраве чрез 16 прости упражнения по системата Чигун

Източник: iStockphoto

Китайската система Чигун връща мислите ни назад към изначалното, естественото, първичното. Овладявайки енергийните потоци в човешкото тяло ние можем да изчистим енергийните блокажи, намалявайки вероятността за развитие на болест в тези места. Боравейки с енергията чи, можем да я насочваме към желано от нас място и да се самолекуваме с нея. Здрави или не толкова, системата на Чигун ни учи как да държим болестите далеч от нас.
 
Тази наука има редица способи. При нейното практикуване се научаваме как да се храним и извършваме ежедневни дейности без да сме в разрез с енергийните полета на света. Друга основна част са мануалните терапии, концентриращи чиста енергия в ръцете и от там в зоната, която целим да третираме. За да има ефект в процеса се намесва цялото физическо тяло наред с правилни мисловни практики. 
 

Кои са прословутите шестнадесет упражнения на Чигун?

Цял друг отдел на системата Чигун е профилактиране на болестите посредством физически упражнения. Това са точно шестнадесен специфични движения, които могат да бъдат извършвани всеки ден. Тъй като те отнемат най-много около 15 минути, могат да се практикуват според ежедневния ритъм на човека - сутрин, вечер или в някой промеждутък от време през деня.
 
Вярно е обаче, че за да бъдат ефективни, трябва да се практикуват в спокойна и хармонична обстановка. Тихо и уединено кътче в дома свършва идеална работа, но във всички случаи най-добре е да се извършват на открито сред природата. Хубаво е човек да е облечен в леки и свободни дрехи, да не бъде гладен, жаден или да не му се спи. Освободената мисъл от ежедневните тревоги или натрапчиви мисли би спомогнало за по-добра релаксация и ефект.
 
Целта на шестнадесетте упражнения е посредством плавни овални движения да се балансират енергиите в тялото. Чрез тях Чи се насочва към крайниците и главата, разпределя се по гръбначния стълб и равномерно във вътрешните органи. Смята се, че така се възстановява загубения енергиен баланс и човек навлиза в хармония с природата. Основна цел на упражненията в системата Чигун е балансиране на енергиите мжду лявата и дясната половина на тялото. За целта всички движения се зпълняват и на ляво и на дясно по точно девет пъти. 
 
Упражненията са съвсем лесни. Изпълняването им е подходящо за всички групи хора, включително малки деца и възрастни хора. Бременните също могат да практикуват за спомагане на едно по-плавно раждане или възстановяване след него. Няма никакви противопоказания за практикуване и от хора с различни заболявания, стига да имат физическата възможност да стоят изправени. Някои от успражненията могат да се извършват и в седнало положение, което е компромисен вариант. Практикуването на Чигун стават в домашни словия или в специални центрове за целта.
 
Упражненията имат названия, които описват ефекта им. Чрез тях човек трудно може да се ориентира за вида движение. Малък пример за имената са например: „Връщане към изначалното“, „Разграничаване на севера и юга“, „Златното петле кълве ориз“ и т.н. В основата на споменатите първо, второ и трето успражнение от системата всъщност стоят плавни овални движения на ръцете, повдигането и смъкването им покра тялото и поклащане на главата напред и назад. 
 

За какво помагат упражненията в Чигун?

Всяко движение има своята цел и полза върху физическото и психическото ни здраве. Малък пример за болестите, които се повлияват са: плексит, остеопороза, дискови хернии, анемия, неспокоен сън, бронхит, хемороиди, колити, инконтиненция на урина, импотентност, мастит, главоболие. Стимулира се функцията на вътрешните органи и мозъка. Балансира се психиката и се успокояват неврози, тревожност и по-сериозни емоционални страдания. Подобрява се паметта, сетивността, апетита.
 
Колкото и прости да изглеждат упражненията те не трябва да се подценяват. Важно е да се спазват всички малки тънкости във всяко движение. Ръцете например трябва да се вдигат и смъкват на точно определена височина и с конретна засилка. Само така се постига нужният ефект. Системата Чигун не е проста гимнастика и те не могат да се отъждествяват. Тя е плод на хилядолетна практика, можеща да помогне на всеки, който се докосне до нея.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Жълтеница при новороденото - къде е границата с физиологичното състояние?

реклама
Още от Алтернативна медицина
реклама
Галерия
Как да намалим симптомите на менопауза?
Как да намалим симптомите на менопауза?
Как да намалим болката в гърба?
Как да намалим болката в гърба?
Алтернативни начини да откажем цигарите
Алтернативни начини да откажем цигарите
Звезди, лекуващи се с алтернативни методи? 2
Звезди, лекуващи се с алтернативни методи? 2
Изгодни оферти
Още от Зачатие
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising