ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест     |     Вход
Аптека онлайн


Форум

 
Начало Въпроси/Отговори Регистрация Влез Разширено търсене
Оптимално решение за бели зъби и здрави венци.
Ацетилсалициловата киселина може да предпази от усложнения при...
Дефицитът на витамин B3 може да доведе до безсъние

Увеличаваща се синина след местна упойка при екстракция на мъдрец

Модератори: админ, консултанти

Silvia1234
Мнения: 8
Регистриран на: 07 окт 2015 10:43

Увеличаваща се синина след местна упойка при екстракция на мъдрец

Мнение от Silvia1234 » 31 юли 2016 10:57

Здравейте,
Преди няколко дни ми вадиха ретиниран мъдрец (долен; с пилене на кост и шевове). Самата интервенция приключи сравнително бързо, като най-неприятното беше поставянето на първата упойка. Пих Аулин единствено в деня на ваденето и поддържам добра устна хигиена, според указанията на хирурга. Имаше болка, но беше търпима, и неголям отток, по-скоро към брадичката.
На 4-тия ден забелязах синина към брадичката (с жълто-зелен цвят, като стара синина по-скоро, с диаметър около 2,5 см.). На същото място усещам тъпа болка, леко изтръпване (по-скоро гъделичкане) и дърпане, натиск и теглене в челюстта надолу, което усещам и надолу в шията.
Посетих хирурга, който не намери нищо притеснително - каза, че е хематом от упойката, почисти отново раната от мъдреца, изстиска малко количество кръв и се разбрахме да се видим след няколко дни за махане на конците.
Снощи отново изпитвах същата тъпа и теглеща към шията болка, пих обезболяващо. Тази сутрин обаче забелязах, че синината на брадичката е около 2 см. в диаметър, но същата се е разпространила надолу по протежение на шията (стига почти до ключицата), като изпитвам този натиск и дърпащо и теглещо усещане (на мястото на синината - в долната част на брадичката и на шията).
Нормално ли е това да се случва след поставяне на местна упойка и да изчакам ли още 2-3 дни до следващото виждане с хирурга, или да посетя лекар (и какъв)?
Жена на 25 г., непушач, 168 см., 56 кг, наскоро са правени профилактични годишни изследвания (кръв, урина, ЕКГ, кръвно налягане), които са в норма.

Благодаря за отделеното време!

file
Мнения: 15
Регистриран на: 15 ное 2007 17:48

Re: Увеличаваща се синина след местна упойка при екстракция на мъдрец

Мнение от file » 01 авг 2016 17:27

Споделям само личен опит:възможно е при поставяне на упойката да е вкаран малко въздух,което довежда до бързо подуване и последващо посиняване,което отшумява с времето.Не е приятно и ми се налагаше да обяснявам на близките,че е следствие от зъболекарска интервенция,а не от злополука.....

д-р Цончев
Мнения: 33290
Регистриран на: 27 юни 2006 14:51

Re: Увеличаваща се синина след местна упойка при екстракция на мъдрец

Мнение от д-р Цончев » 04 авг 2016 20:06

Според мен не е повод за притеснение, ще се разнесе. Към днешна дата не е ли изчезнал хематома?

Silvia1234
Мнения: 8
Регистриран на: 07 окт 2015 10:43

Re: Увеличаваща се синина след местна упойка при екстракция на мъдрец

Мнение от Silvia1234 » 11 авг 2016 22:54

Здравейте,
Хирургът сподели, че е нормално синината да се "смъква" надолу при заздравителния процес, като важното било да е в жълтеникав, а не в червен или син цвят.
Окончателно избледня поне 10-14 дни след интервенцията.
Благодаря за дадените отговори. Поздрави!

Silvia1234
Мнения: 8
Регистриран на: 07 окт 2015 10:43

Re: Увеличаваща се синина след местна упойка при екстракция на мъдрец

Мнение от Silvia1234 » 04 яну 2017 00:14

Здравейте!
Извадиха ми още един ретиниран мъдрец :) (отново долен, от другата страна), но зъбът беше по-голям и с доста по-големи корени (от снимката се виждаше, че корените минават непосредствено до нерв и кръвоносен съд). Наложи се отстраняването на повече кост, коренчетата не се счупиха и зъбът излезе цял, но възстановяването беше значително по-тежко и продължително (пих витамин В-комплекс и това се отрази положително).
Второто вадене беше през месец октомври. При преглед от хирург и от зъболекар визуално раната е зараснала, рентгеновата снимка също не им даде поводи за притеснение.

Проблемът е, че и досега от време на време изпитам стягащо усещане от тази страна на бузата, понякога съпроводено с леко изтръпване и/или болка (особено при по-студено или влажно време).

Дали е възможно да облекча изтръпването чрез прием на някакви витамини, нагревки и други подобни?

Поздрави!

д-р Георгиева
Мнения: 38
Регистриран на: 04 яну 2017 14:38

Re: Увеличаваща се синина след местна упойка при екстракция на мъдрец

Мнение от д-р Георгиева » 04 яну 2017 15:22

Здравейте! Възможно е при отстраняването на зъба да са се засегнали нервните окончания, намиращи се там, които биха могли да обяснят чувството за стягане и изтръпване. Приемът на витамини от група B, например В комплекс е уместен

Отговори

Върни се в “Дентално здраве”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост

cron