ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест     |     Вход
Аптека онлайн


Форум

 
Начало Въпроси/Отговори Регистрация Влез Разширено търсене
Не всички последствия се усещат на момента!
За мъжете, които искат да станат бащи на здрави деца
Бета глюканът е сред най-мощните имуностимулатори

Една целебна храна

Кое е най-полезно за нашето тяло и какво трябва да избягваме - храни, диети, добавки

Модератори: админ, консултанти, Приятели

apostoloff
Мнения: 104
Регистриран на: 05 окт 2008 05:07
Местоположение: София
Контакти:

Една целебна храна

Мнение от apostoloff » 01 фев 2016 07:58

ЕДНА ЦЕЛЕБНА ХРАНА

Сусамовият тахан представлява масло, приготвено от обелени и изпечени сусамови семена. В количеството от две чаени лъжици сусамов тахан се съдържат 178 калории, 16 гр. мазнини, 6 гр. въглехидрати, включително 3 гр. фибри, 0 гр. захар, и 5 гр. протеини.

Това количество осигурява 30% от дневната нужда на тиамин, 24% от необходимия магнезий, 22% фосфор, 14% желязо и 12% от необходимия за деня калций.

По-голямата част от мазнините са полезните за здравето моно- и полиненаситени мазнини. От 16 гр. само 2 гр. са наситени. Сусамените семена съдържат повече фитостероли, в сравнение с всички други ядки и семена. Фитостеролите са важни, тъй като понижават нивата на холестерола и имат противоракови ефекти.

Сусамените семена осигуряват много хранителни вещества, но за организма е трудно да ги абсорбира, поради външната обвивка на сусама. Консумацията на сусамов тахан позволява усвояването на всички тях.

Благоприятният ефект от консумацията на сусам по отношение на холестерола се дължи на съдържанието на лиганините сезамол и сесамин, за които е известно, че намаляват нивата му. По този начин намалява и рискът от развитие на сърдечносъдови заболявания. В допълнение, съдържанието на калций и магнезий естествено понижава нивата на кръвното налягане.
Лиганините имат структура, подобна на естрогена. Сезамолът и сесаминът в сусамения тахан се свързват с естрогеновите рецептори, което може да се предпази от развитието на ракови заболявания на хормонална основа.

Високото съдържание на магнезий е полезен за поддържане здравето на костите. Адекватният магнезиев прием се свързва с подобрена костна плътност и е ефективен за понижаване на риска от остеопороза при жените в периода след менопаузата.

АПОСТОЛ АПОСТОЛОВ

Отговори

Върни се в “Здравословно хранене”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост

cron