Форум

 
Начало Въпроси/Отговори Регистрация Влез Разширено търсене
Как реагира имунната система?
Как да разпознаете инфекцията?
Импулсивното поведение съвсем не е безсмислено
Организиран от Puls.bg на 11 октомври в Интер Експо Център
реклама

Висок билирубин...

Набиране на дарения, благотворителна дейност, взаимопомощ.

Модератор: Приятели

Висок билирубин...

Мнениеот vili96 » 22 Юли 2008 01:00

Здравейте.Племенникът ми е с много висок билирубин и алкална фосфатаза,като всички други показатели са му много добри.Направени са му множество изследвания,включително и всякакви графии и скенер и не могат да видят никакви проблеми с черния дроб и жлъчката.Въпреки всекидневните вливания от системите, билирубина му продължава да се покачва.
Ако някой компетентен се намери,моля пишете,зашото сме много притеснени,какво става с детето,което е на 16 години и до този момент активно спортуваше.
vili96
 
Мнения: 3
Регистриран на: 22 Юли 2008 00:47

Re: Висок билирубин...

Мнениеот n__n » 22 Юли 2008 23:30

vili96
не съм доктор, нямам много обоснована идея, но може да се мисли върху няколко...незнам дали малко вероятни идеи: "анемия - таласемия"(как е желязото и жск, ретикулоцити? електрофореза алкални хемоглобини?), нещо като автоимунен хепатит, порфирийна криза, отравяне, лупус. Ехография коремни органи?

ако правилно съм ви разбрала...чернодробните му ензими - алат, асат и гама са ок? Ами LDH и фибриноген как са? кои още изследвания по точно имате в предвид са в норма.

билирубин и Алкална фосфатаза напомнят за хемолитична анемия.
http://arsmedica.bg/bg/symptoms/c_id/21/alpha/0.html

има ли мравучкане, нещо невроза, главоболие, чувство на гадене

Някои от тези мои идеи ако ги кажете на лекар може да ви се изсмее, защото "не било работа на пациента да мисли", по здравна каса малко от тези изследвания биха му дали...затова може да решите дали да рискувате с малко пари вложени в допълнителни тестове или да се доверите на лекуващите му лекари само.

писала съм ви и лично съобщение

дръжте ни в течение какво става, темата ви може да бъде от полза и на друг.
n__n
 
Мнения: 675
Регистриран на: 25 Мар 2008 00:38

Re: Висок билирубин...

Мнениеот lidiq_18_lilq4e » 05 Дек 2008 22:14

Здравейте,
аз си правих наскоро изследванич на кравта и ми казаха, че билирубина ми е увеличен трипъти. Изпратиха ме на ехограф като се самнчваха,че имам проблеми с жлъчните пътища или черния дроб. Оказа се, че се в норма. Бъбреците ми също са в норма. Откриха ми обаче киста на левия яичник. Сега искат да ми правят ехография на стомаха с каша (контрастна бещество),но това нчма общо с увеличения ми билиробин. На мен посточнно ми е лошо, често ми причернчва и ми заглъхват ушите както си седя, лицето ми е бледо и дори жутеникаво и имам сенки под очите,който стават по-тъмни като ми прилошее. Нямам жълтеница, нито съм анемична. Лекарите пък незнаят откъде идва това (поне тези при който съм ходила). Ако нчкой знае нещо по вапроса ще съм му много благодарна ако ми пише.
lidiq_18_lilq4e
 
Мнения: 3
Регистриран на: 05 Дек 2008 18:59

Re: Висок билирубин...

Мнениеот Християн Атанасов » 04 Фев 2009 20:24

Здравейте !
Днес ходих до поликлиниката в Разград само да жлезма бележка за 3 дена,но личната ми лекарка ми пусна кръв и урина.След тези тестове вземах си резултатите.от максималните 21 билирубин аз имам 80....още не са ми казали диагноза но моляви ако има по разбираши хора тук да ми кажат от какво може да е това.
Ще добавя,че миналият ден имах болки в стомаха и диария. но на днескашния ден се чувствам мн по добре.
Християн Атанасов
 
Мнения: 1
Регистриран на: 04 Фев 2009 20:17

Re: Висок билирубин...

Мнениеот д-р Цончев » 10 Фев 2009 08:44

Различни могат да са причините за това...
Хипербилирубинемия (повишена кон­центрация на билирубин в кръвния серум ) може да се наблюдава при нарушение на всеки един от етапите на обмяната на билирубина:
1. Повишено освобождаване на хем вследствие на хемолиза, неефективна еритропоеза, след големи кръвоизливи, след хеморагични инфаркти. Например при: таласемии, сърповидноклетъчна анемия, вродена микросфероцитоза, глюкозо-6-фосфатдехидрогеназен дефи­цит в еритроцитите, хемолитична болест на ново­роденото, автоимунни хемолитични анемии, пароксизмална нощна хемогло­бинурия, мегалобластни анемии, сидеробластни анемии, еритролевкози и др.
2. Прием на някои медикаменти - салицилати, сулфонамиди, антибиотици, които изместват билирубина от място­то му на свързване с албумина.
3. Нарушено залавяне на неконюгирания билирубин от чернодробните клетки при тежка сърдечна недостатъчност и портална хипертония със забавен кръвоток по порталната вена и др.
4. Дефекти в конюгирането на билирубина в хепатоцитите – при пълна липса (синдром на Crigler - Najjar) или недостатъчна активност на ензима, който катализира конюгацията (напр. при физиологична жълтеница на новородените. При увреждане на хепатоцитите при хепатит, цироза.
5. Нарушена екскреция на конюгирания билирубин в жлъчните капиляри – при вродени дефекти (синдром на Dubin-Johnson, синдром на Rotor), потискане от ня­кои вещества - медикаменти, рентгенови контрастни вещества. При паренхимни заболявания, водещи до нарушена екскреция и застой: остри и хронични хепатити, автоимунен хепатит, първична билиарна цироза, токсични увреждания, увреждания от медикаменти, алкохол и др.
6. Обструкция на жлъчните пътища и нарушено оттичане на билирубина - стриктури или стенози на ductus choledochus, обструкция на жлъчните пътища от камъни, тумори (карцином на жлъчните пътища, на папила Vater, на панкреаса.
Повишаването на общия билирубин над 30-35 μmol/l води до появата на жълтеница - жълто оцветяване на кожата и склерите вследствие отлагане на билирубин в тъканите.
д-р Цончев
 
Мнения: 25943
Регистриран на: 27 Юни 2006 14:51


Назад към Зов за помощ!



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта