Форум

 
Начало Въпроси/Отговори Регистрация Влез Разширено търсене
Не трябва да се отказвате от тях, а само да ги ограничите
Над 100 000 души у нас страдат от ревматични заболявания
Влияят на чувството за ситост и апетит
реклама

Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Хипертония, Аритмии, сърдечна недостатъчност, атеросклероза, Исхемична Болест на Сърцето, перикардит

Модератори: админ, консултанти

Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот mundi » 26 Яну 2011 12:44

Здравейте д-р Цончев,
Позволявам си директно към Вас да насоча въпроса си, понеже смятам, че вие сте най-компетентен да ми отговори в този форум. Проблемът е следния: съпруга ми има порок на сърцето, вследствие от който има хипоксия и има висок хемоглобин, пие аспирин около 10 дни. Онзи ден при пипане в носа си спука капиляр, последва кръвотечние около 2 часа, едва го овладяхме, погледна го специалист УНГ обясни ни, че е спукан капиляра. Дотук добре, но 3 дни по-късно през нощта отново му потече кръв, доста по-малко, по-скоро само като раздразване. Интересува ме следното възможно ли е приема на Аспирин да направи толкова трудно овладяването на кръвотечението и повлиява ли после на зарастването на капиляра в носа, интересно ми е, защо 2 дни по-късно пак му тече кръв.
Предварително Ви благодаря за отговора!
mundi
 
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Авг 2008 10:46

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот Forever » 26 Яну 2011 13:19

А кръвното му налягане в този момент измерихте ли го ? В какви граници е?
Forever
 
Мнения: 281
Регистриран на: 24 Фев 2010 20:14
Местоположение: София

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот stambe » 26 Яну 2011 14:00

аспирина е антикоагулант което е предпоставка към кръвотечения.какво е състоянието на сърцето и белите дробове и колко са еритроцитите.
stambe
 
Мнения: 468
Регистриран на: 20 Ное 2010 15:01
Местоположение: sofia

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот mundi » 26 Яну 2011 16:35

Благодаря ви за отговорите, да измерихме кръвното налягане, съвсем нормално си беше около 110/70. Аспирина го пие по препоръка на личния си лекар, а иначе ето част от изследванията му от 08.01:
RBC/еритроцити 7,08 T/L М 4.2-6.2 Ж(F) 3.7-5.4
HGB/хемоглобин 223 g/L M 130-180 Ж(F) 115-160
HCT/хематокрит 0,67 L/L М 0.37-0.55 Ж(F) 0.35-0.44
MCV/ср. обем на еритроцитите 94,9 fl 82-98
MCH/ср. Hgb. конц. в ер. 31,5 pg 26.5-32.0
MCHC/ср. Hgb. съдърж. в еритр. 332 g/L 295-360
Няма никакви оплаквания м/удругото!!!
mundi
 
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Авг 2008 10:46

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот stambe » 26 Яну 2011 17:19

при тези стойности риска от тромбообразуване е голям същевременно кръвта е с голям вискозитет което обременява сърцето.какъв е порока на мъжа ви и имал ли хронично заболяване на белия дроб защото обикновено тогава се получава хронична хипоксия с компенсаторна полицитемия.
stambe
 
Мнения: 468
Регистриран на: 20 Ное 2010 15:01
Местоположение: sofia

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот cveteto70 » 26 Яну 2011 19:10

при постоянно приемане на аспирин може да се получи кървене.знам го от личен опит.баща ми дълги години го пиеше и си предизвика язва.тромбоцитите колко са.
cveteto70
 
Мнения: 2038
Регистриран на: 16 Авг 2009 20:33
Местоположение: sofiq

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот mundi » 26 Яну 2011 19:18

Здравейте,
Първо благодаря за отговорите, неговия порок е доста специфичен: има общо предсърдие и обща камера, липсва разделение на камерите на две отделни, същото важи и за предсърдието. Промяна при порока няма в сравнение с епикризата отпреди 22 години, тогава когато е диагностицирано заболяването, ходихме в 3та градска на кардиоехография. Притеснява ме мен това кървене от носа, уж му е по-гъста кръвта, а не не му се съсирва бързо, затова попитах дали е възможно да е от този Аспирин!!! Това са стойностите за тромбоцитите:
PLT/тромбоцити 167 G/L 130-440
MPV/ср. обем на тромбоцитите 10,9 fL 7.5-11.5
PDW/девиация на тромбоцитно разпределение 20,8 % 15.5-19.5
PCT/тромбокрит 0,2 L/L 0.15-0.45
mundi
 
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Авг 2008 10:46

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот stambe » 26 Яну 2011 19:28

това е доста специфичен порок тука има смесване на венозна с артериална кръв което води до тъканната хипоксия с последваща компенсаторна полицитемия.самия аспирин подтиска производството на тромбоксан а2 който е най мощния атромбоцитен агрегант.ако тромбоцитите не слепнат (агрегират)няма спиране на течението независимо че кръвта се забавя от повишения хематокрит.при него е необходима антикоагулантна терапия зада се предотврати тромбообразуване но същевременно да се предпазва от кръвоизливи.имайте предвид да се пази много от язви за да не се получи окултно кървене и да получи инфаркт.апирина освен че води до намаляване на кръвосъсирването той води и до язви така че според мен е добре да се обсъди ползването на друг антикоагулант.
stambe
 
Мнения: 468
Регистриран на: 20 Ное 2010 15:01
Местоположение: sofia

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот mundi » 26 Яну 2011 19:57

Да, запозната съм със спецификата на заболяването, Аспирина му беше назначен макс. за две седмици, той го пи 10 дни и последвайки от този кръвоизлив от носа, повече няма да го пие. Лошото е, че не пие много вода, което допълнително усложнява гъстотата на кръвта. По принцип имаше предложение от хематолог за кръвопускане, но не се знае организма как ще го приеме. Искам да попитам по принцип възможно ли е да си продължава така имам предвид с този вид заболяване, без да пие антикоагулант?! Той се чувства добре, няма оплаквания, не работи тежка работа, заради заболяването си.
mundi
 
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Авг 2008 10:46

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот stambe » 26 Яну 2011 20:08

ами риска от тромбозиране е голям аи се натоварва сърцето,рисковано си е,това че няма оплаквания не бива да успокоява защото тромбозирането не дава такива,а компенсаторната полицитемия предполагам го кара да се чувства добре.трябва да се намалят поне малко стойностите.
stambe
 
Мнения: 468
Регистриран на: 20 Ное 2010 15:01
Местоположение: sofia

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот mundi » 26 Яну 2011 20:37

Напълно съм съгласна с намаляването на стойностите, в крайна сметка трябва да се избере най-удачното лечение, а и най-важното аз смятам, че трябва да се пуснат допълнителни изследвания, за да се проверят и другите важни елементи. Не смятам, че въз основа на хемоглобин и хематокрит може да се изпише лечение, в началото на февруари ще пуснем нови изследвания да проверим хемоглобина и тогава предполагам отново ще ходим при личния му лекар, евентуално за направление за хематолог и кардиолог. Но смятам, че е много несериозно да му се назначава кръвопускане 3-4 пъти по 500 мл и да се влива хепарин и физиологичен разтвор. Запозната съм, че тромбозата не дава оплаквания, но в крайна сметка той досега при липса на оплаквания си е бил добре, може би сърцето си е намерило начин да компенсира фактите, че се смесва на едно място кръвта. Той е млад и може би затова няма оплаквания. По принцип кое се счита за минамално намаляване на хемоглобина?
mundi
 
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Авг 2008 10:46

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот stambe » 26 Яну 2011 20:51

организма е пренастроил метаболизма така че да се справя.180 грама на литър хемоглобин е прицелна граница но ако изходим от това че най вероятно има пренастройка 190 пак ще е добре според мен.еритроцитите ако паднат до 6,нека да пие и вода повечко.еритропоетина изследван ли е.
stambe
 
Мнения: 468
Регистриран на: 20 Ное 2010 15:01
Местоположение: sofia

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот mundi » 26 Яну 2011 21:01

Само тези изследвания са пуснати и то по повод чисто мое лично любопитство дали всичко е ОК при него, голям проблем е пиенето на вода, предполагам, че и на това също се дължи високия хемоглобин, от скоро пие по 2 л, надявам се да ги смъкне тези стойности, предполагам от употребата на Аспирин ще има известно намаление на стойностите? А еритопротеина за какво по конктерно се пуска? Не е ли важно също време на кървене, на съсирване, честно казано доста съм възмутена от един конкретен хематолог, които предписа лечение, което виждате, без да му пусне пълни изследвания, не съм мед. лице, но си мисля, че в неговия случай трябва да се изследва каквото е необходимо именно заради спецификата на заболяването.
mundi
 
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Авг 2008 10:46

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот stambe » 26 Яну 2011 21:16

аспирина няма да намали еритроцитите,той ще предпази от тромб.тук решаващи са изследванията за хематокрит,и еритроцити,другите може и да не покажат отклонение тъй като той няма проблеми с тромбоцитите или факторите на кръвосъсирване.еритропоетина е хормона който се секретира от бъбреците и под негово действие се увеличава еритропроизводството.стимул за освобождаването му от бъбрека е хипоксията.в крайна сметка всичко се свежда до намаляване на броя на еритроцитите.хематолозите трябва да подберат най добрата терапия,дали с антикоагуланти или кръвопускане,ако питате мене второто е за предпочитане защото антикоагулантите крият много рискове.
stambe
 
Мнения: 468
Регистриран на: 20 Ное 2010 15:01
Местоположение: sofia

Re: Кръвотечение от носа, АСПИРИН!!!!

Мнениеот mundi » 26 Яну 2011 21:45

Съжалявам, че трябваше от форум да ми се обеснят тези неща, нито хематолога нито личния лекар ни обясни тези подробности, много ви благодаря. При следващите изследвания ще настоявам и за изследване на този еритопротеин. За съжаление Аспирина доколкото разбирам не е препоръчителен за него, при все че трябва да се пази от вътрешни кръвоизливи, а и след този кръвоизлив от носа 2 часа съм прекалено мнителна към този медикамент.
mundi
 
Мнения: 86
Регистриран на: 05 Авг 2008 10:46

Следваща

Назад към Артериална Хипертония. Повишен холестерол. Инфаркт



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта