ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест     |     Вход
Аптека онлайн


Форум

 
Начало Въпроси/Отговори Регистрация Влез Разширено търсене
Как искрицата в секса се превръща във вечен огън?
Анаболните стероиди са свързани с мъжкия тестостерон
Преувеличават ли мъжете в страданията си
Защо даряването носи повече щастие от получаването?

остеопороза

Модератори: админ, консултанти

mirena_vk@abv.bg
Мнения: 3
Регистриран на: 12 яну 2012 15:38

остеопороза

Мнение от mirena_vk@abv.bg » 31 яну 2014 20:44

Преди една година си направих изследване на костна плътност и имах остеопения с резултат от изследването -1.8.Сега отново направих изследването и резултата ми вече е -2.8 като най силно е изразено на прешлен l4 /при първото изследване беше -2.7 а сега вече е -4/ Отидох на ендокринолог и той ми предписа лечение с пролиа,но след като прочетох за страничните действия леко се разколебах за лечението,реших да се посъветвам и с друг лекар и отидох при ревматолог ,който пък ми назначи лечение с неокалцин/за него пък прочетох ,че вече не се препоръчва за лечение на остеопороза/Сега съм объркана и не знам на кой да се доверя.На всичкото отгоре от нова година досега имам силна болка в кръста и надолу към таза и никой не ми казва дали тя се дължи на остеопорозата или е някакво друго заболяване.Лекувам се в момента с нестероидни противовъзпалителни и ще правя изследване за ревматоиден артрит.Моля за някакъв съвет!Възможно ли е да има грешка при изследването на костната плътност и също възможно ли е толкова да се промени показатяла t-skore за една година при условие че почти непрекъснато приемах витамин д.

mirena_vk@abv.bg
Мнения: 3
Регистриран на: 12 яну 2012 15:38

Re: остеопороза

Мнение от mirena_vk@abv.bg » 31 яну 2014 21:34

пропуснах да напиша,че съм жена на 53 години

ankamar56
Мнения: 364
Регистриран на: 15 юни 2010 00:44
Местоположение: СОФИЯ

Re: остеопороза

Мнение от ankamar56 » 02 фев 2014 02:42

Може би знаете - витамин Д се усвоява заедно с калций, затова вторият лекар се е насочил към приема на калций. В указанията за използване на пролиа изрично се подчертава, че по време на лечението трябва да се взема добавка с калций и витамин д. Ако ви притеснява пролиата, потърсете съвета на друг специалист. А през това време консумирайте храни, богати на калций и витамин Д в усвояема форма - като сусамов тахан, фастъчено масло, зелени листни зеленчуци, сурови ядки, риба и др. Има и много хранителни добавки в тази насока. Поне такава информация в нета има много. След няколко месеца си направете пак изследване за състоянието на костите.

ankamar56

Мнения: 283
Регистриран на: 15 Юни 2010 00:44
Местоположение: СОФИЯ

vased
Мнения: 156
Регистриран на: 04 яну 2009 17:47

Re: остеопороза

Мнение от vased » 05 май 2014 07:48

Мирена, според мен разликата между -2.7 и -4 за една година е нереално гпляма. Хората тук във форума споделят, че DEXA скенерите в различните болници дават различни резултати. Ако не си се изследвала на едно и също място, може би това е причината за голямата разлика.
И аз имам остеопороза на гръбнака, от 2008 година до 2012 т-скора ми беше -3.5 без да се променя. Тази година, уви, вече е -3.8. Никави лекарства не съм взимала, освен витамин D, и то не всеки ден. Витамин D ми е в норма, на долната граница.
И аз не мога да реша какво да правя. Бифосфонатите ужасно ме плашат, разраняват хранопровода и стомаха, световъртеж и припадъци, топят челюстните кости (защото те по принцип зацементират костите и организмът не може да взима калций от костите, както е нормално, такъв им е принципа на действие; но поради съществуващата бариера към мозъка и черепа това лекарство не може да отиде в челюстните кости и от тях се извлича цялото необходимо количество калций, затова и до края на живота трябва да се приема калций, който пък калций на таблетки по-лесно отива в бъбреците под формата на камъни и в кръвоносните съдове по формата на калцификати). Пролиата пък била някакво моноклониално човешко антитяло, ужас. Лошото е, че веднъж като ти го инжектират и не ти понесе, не можеш да се отървеш от него през следващите 6 месеца. Калцитонина не го препоръчвали вече защото увеличавал риска за рак. Осеор, който е стронциев ренелат, по-старо лекарство, то като че ли има по щадящи странични реакции, само образувало венозни тромби и кожни обриви. Тук във форума в друга тема четох добри отзиви за него.
Много съм уплашена от тези -3.8 точки. Не знам какво да правя...ДАЛИ Остеопорозата е наистина МНОГО ОПАСНА? Какъв процент от хората с остеопороза си чупят гръбнак или кости защото не само плътността на костите е от значение, според мен, но и гъвкавостта играе роля.
Може би болката ти в кръста не се дължи на остеопорозата, зависи l4 къде се намира. Успех ти желая и сподели, ако искаш, какво си решила за пролиа и евентуално как ти действа.

sania
Мнения: 13
Регистриран на: 10 юни 2014 19:07

Re: остеопороза

Мнение от sania » 15 май 2015 16:20

Здравейте! Може ли някой който се е лекувал с пролия да ми даде някаква информация . Какво е състоянието му след приема на пекарството и дали има положителни резултати след лечението.

anbul
Мнения: 9
Регистриран на: 02 апр 2009 08:21

Re: остеопороза

Мнение от anbul » 04 мар 2016 12:17

Моя приятелка имаше костна плътност - 2.9 и след две инжекции,/ като според нея не е имала странични ефекти/ след година има намаление на -1.9 .Направила е грешка, че е прекъснала лечението и след още една година има кост.плътност - 2.7.Аз имам -4.1, казаха ми че е рисково, но се страхувам от ПРОЛИА, защото четох ,че в Канада са я забранили, а в САЩ тече борба за забрана поради многобройните отрицателни отзиви, с много тежки странични ефекти. Ендокринологът ми се насочва към ФОСАВАНС и калций.Ще реша след като направя и няколко допълнителни лабораторни изследвания, а и имам стомашно-чревни проблеми...Ако някой е провел лечение с медикамент с малко странични ефекти, макар и с по-бавно действие ,моля да сподели....

anbul
Мнения: 9
Регистриран на: 02 апр 2009 08:21

Re: остеопороза

Мнение от anbul » 13 мар 2016 14:31

Да допълня: направих редица изследвания за калций и фосфор в кръв и 24 часова урина; ПАРАТХОРМОН, маркер за костно разграждане, 25/ОН/ вит Д и се оказа че само вит Д е отчайващо нисък. Поради хиатус херния и други стомашно-чревни проблеми, а също хашимото и аритмия не се реших да се лекувам с пролиа или бифосфонати. Ендокриноложка ми изписа само Алфа вит Д. /двуомеше се между него и вигантол/,като каза че нямало да има голям ефект .Мисля да направя консултация и със специалист ревматолог,занимаващ се и с проблените на остеопорозата...Моля споделете вашия опит в борбата с това неизбежно с възраста, но опасно заболяване...

Отговори

Върни се в “Менопауза. Остеопороза”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост